AAP ZOEKT VRIENDEN

Op 11 mei ging onze nieuwe campagne van start om vrienden te vinden voor een drietal dieren die extra zorg en liefde nodig hebben. Diverse BN'ers helpen mee door foto's op social media te plaatsen waarop ze met een 'ik zoek vrienden'-shirt te zien zijn. De eenzame berberaap Lulú, de kwetsbare resusaap Christos en de blinde chimpansee Wilma zijn uitgekozen uit de honderden dieren die AAP opvangt als de gezichten van de nieuwe campagne. De komende weken hopen we zoveel mogelijk nieuwe vrienden aan te trekken die willen meehelpen om de benodigde zorg te bieden aan de dieren.

De campagne werd een week eerder al aangekondigd door een aantal BN’ers en influencers die belangeloos meehelpen. Van posts van comédienne Tineke Schouten en actrice Monic Hendrickx tot Instastories van Walt Klink, Melody Klaver en Boy Roeles. Gedurende de campagne verwacht AAP dat meer bekende dierenvrienden, waaronder cabaretier Martijn Koning, actrice Miryanna van Reeden en Q-music DJ Erik van Roekel, zich in een ‘ik zoek vrienden’-shirt zullen steken om vrienden voor de drie dieren te vinden.
 

Monic Insta   Boy Insta


(posts op Instagram en Facebook van supporters van de AAP-campagne)

In een spot op landelijke radio en TV worden de verhalen van Lulú, Christos en Wilma verteld door AAP-directeur David van Gennep. Zo zat Lulú jarenlang opgesloten in een vogelkooi, werden de hoektanden van Christos door de eigenaar verwijderd en is Wilma na een circusverleden angstig en blind. De campagnevideo is hier te zien.

Diverse extra's
Als de campagne succesvol is hoopt AAP het concept jaarlijks te herhalen om steeds andere dieren die extra zorg en liefde nodig hebben uit te lichten. Wie online vrienden wordt, krijgt toegang tot diverse extra’s en kan een tas bestellen met het originele AAP vriendenshirt. De campagne loopt nog de hele maand mei via www.aap.nl/zorgenliefde.